14 maja 2018

Taka ja nie ja

Miasto powiatowe w malowniczym regionie, gdzie uraczysz i lasy szumiące i jeziorną wodę. Blokowisko jakich wiele, choć bloki ocieplone i ubrane w zieleń. Niedaleko park co w upały daje wytchnienie, zadbany, oświetlony z placem zabaw dla dzieci doczepionym. Widzę go z okna mojej kuchni i wiem kto nie sprząta kup po swoich pieskach za to narzeka na pogodę.


Park oddziela osiedle od miasta, więc idąc do sklepu słyszę ptasie trele. Niedługo otworzą Biedronkę dwa bloki dalej, więc koncertów mniej się pewnie będzie słuchało. Sąsiedzi jak sąsiedzi, przewaga samotnych pań w słusznym wieku, choć oryginalnych małżeństw nie brakuje. Weźmy taką Panią Halinkę i Pana Zdzisia, codziennie z kijkami przez park suną, dokarmiają ptaki zimą a ich balkon cały pachnie surfiniami. Przyjemnie obok nich mieszkać, dla tego pięknego zapachu kwiatów. 
Młodych też nie brakuje, bo niedaleko szkoła i to przedszkole takie nowe, piękne. Dzieciaki trochę rozbrykane, ale jak to dzieciaki, też się kiedyś młodym było i na trzepakach się siedziało.


Mąż mój osobisty zawsze w trasie, ale co tydzień na weekend zawsze zjeżdża. Dobrze mam, bo gotować lubi, zakupy zrobi, łazienkę po sobie sprzątnie. Jeden syn już dorosły, bo wcześnie matką zostałam, żyje własnymi sprawami, ale na obiad do tatusia zawsze w niedziele wpada. Zakochał się ostatnio, coś to pachnie czymś poważniejszym niż dwie wcześniejsze dziewczyny. Nie ciągnę za język, nie muszę, patrzę, obserwuję czasem coś wyczuję. Drugi uwielbia grę w piłkę, biega na treningi, już żyje czerwcowymi mistrzostwami i choć w październiku skończy lat czternaście, przychodzi czasem przytulić się do mamusi, podobno wcześniaki tak mają.

Nie bywam w świecie, choć wakacje w Hiszpanii zaliczyłam, nigdy więcej, bo upały mnie wykańczają. Mam kaktusa, właśnie kwitnie, lubię śliwki, nie jadam truskawek. Działkę mam ale nie uprawiam, zasiałam trawę posadziłam krzewy. W tym roku stawiamy altanę, będę miała gdzie się wylegiwać. Takie trochę nudne życie ale nie marudne, introwertyczce takiej jak ja wystarczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz